Ce nu stiai despre parfum

Chiar asa! De ce suntem atat de obsedati de parfum? Oare pentru ca mirosul este unul dintre cele 5 simturi ale omului?  Caci, daca nu stiai deja, afla ca de la nastere si pana la varsta de 10 ani mirosul este cel mai puternic simt, de la 11 ani incolo simtul vazului trecand pe primul loc. Chiar si asa, un adult poate distinge peste 10.000 de mirosuri diferite pentru simplul motiv ca creierul genereaza permanent noi neuroni responsabili de simtul mirosului pentru a se asigura ca functioneaza in cei mai buni parametri. Ca sa nu mai zicem de puterea mirosului de a ne genera amintiri si emotii… poate acum intelegi de ce, la simplul miros al unui fel de mancare preferat, ti se face atat de pofta. Sau de ce un parfum anume te teleporteaza in exact momentul in care te-a marcat emotional prima data…

De mii de ani folosim ierburi aromatice, uleiuri esentiale sau ardem smirna / tamaie pentru castigarea favorurilor diferitelor zeitati. Si astazi folosim parfumul ca atunci: pe piele, pe imbracaminte, pentru improspatarea aerului din locuinta sau in ceremoniile religioase. Singura deosebire este faptul ca aplicabilitatea e mai mare, avand parfumuri lichide, solide, gazoase, cremoase si cine mai stie ce. Ah, vezi ca s-a votat parfumul universal cel mai placut: se pare ca este cel de vanilie!

Dar hai sa afli cele 3 note esentiale care stau la baza oricarui parfum care, asa cum stii, isi schimba treptat mirosul… asa ca, posibil ca parfumul care ti-a placut initial, peste 10 minute, cand deja s-a modificat, sa nu-ti mai placa deloc. Cauza? Esentele de parfum (cap, inima si baza) sunt eliberate treptat, nu deodata:

Note varf (tonuri mari)

Este responsabila pentru prima impresie. E momentul in care decizi daca iti place sau nu parfumul. Dar ai nitica rabdare! Caci compozitia notei de varf, desi intensa, se estompeaza in cateva secunde sau minute. Nu te lasa pacalit/a de parfumurile citrice, fructate, proaspete si usoare, care sunt cele mai frecvente in parfumurile de primavara si vara.

Note de inima (tonuri medii)

Bun, asadar ai avut rabdare inainte sa te hotarasti. Foarte bine! Inseamna ca nota de varf a disparut si acum esti influentat/a de nota inimii, care contine substante volatile mult mai intense ce pot fi simtite timp de 2-3 ore. Aceste tonuri medii definesc, de fapt, caracterul parfumului, sustinandu-i intensitatea si formandu-i baza. Cele mai frecvente componente ale notei inimii sunt mirosurile florale (trandafir, iasomie).

Note de baza (tonuri mici)                                                      

Acestea iti definesc parfumul pe durata intregii zile. Contin substante lente cu eliberare treptata. Cu cat persista mai mult, cu atat mai bun (/scump) parfumul. Nota de baza este cel mai adesea reprezentata de coarde moi, lemnoase, chiparoase sau orientale, precum vanilia sau tamaia deseori combinata cu aromele exotice si florale.

Si pentru ca esti mereu in cautarea unui parfum care sa te defineasca si sa se muleze pe personalitatea ta – cu „nuante”, evident (stii tu ce zicem!) – hai sa-ti propunem un truc de la Asevi care a inventat parfumuri… colorate pentru hainele tale! Pink si Blue. De fapt, aceste parfumante concentrate reprezinta pasul urmator in ingrijirea rufelor, caci acum duoul detergent+balsam este „depasit”. Asadar, adauga in masina de spalat parfumantul roz – o combinatie exotica de esente fructate care aduc vitalitatea naturii in tesatura hainelor -, sau parfumantul albastru – un mix de esente acvatice care te invaluie in briza oceanului. Sau combina-le. Sau schimba-le. Tu decizi!

Eh, si-acum o sa-ti spunem si de ce pentru tine, care porti toata ziua aceste haine parfumate si catifelate, e o surpriza cand atat de multa lume te intreaba „Cu ce parfum scump te-ai dat azi?”. Fiindca parfumul tau esti TU.

Lasă un răspuns